Pazartesi, Ağustos 10, 2009

Evlilik Falı

Senelerdir her boşluğumda astrolojiye sardırdığımı biliyorsunuz. Hatta http://www.astrocevap.com/ isimli bir web sitem de var bununla ilgili. Çoğu arkadaşım bu hobimi salakça bulsa da kısa, öz ve can alıcı şeyler söylediğimde beni dinlemekten de geri kalmazlar. Muhabbete iyi gelir astroloji.

Benim takıldığım anlamda astrolojide hisler, telepatiler, gaipler yoktur. En basit anlamda, gök kubbe baktığınız yerden 360 derecedir. 12 eve bölünmüştür. 10 adet gezegen, sayısız göktaşı ve hesaplanmış noktalar vardır. Doğduğunuz anda bulunduğunuz yerden gök kubbenin fotoğrafı çekilir. Hangi gezegen hangi evde, hangi diğer gezegenlerle, göktaşları ve evlerle ne gibi açılarla yer almaktadır, bakılır. Her gezegenin, evin, açının bir anlamı vardır. Bu anlamlar çıkarılır, sizin doğum ya da yıldız haritanızın yorumu olur. Yıldız haritanız karakter özelliklerinizi, hayattaki zorluk, kolaylık alanlarınızı, size uygun kariyer, yaşam alanı, eş, vs.yi tanımlayabilir.

Astrolojide de sayısız dal, ekol, yorum, tarz vardır. Son takıldığım astroloji dalı ise Horary (gökyüzü zamanı) astrolojisidir. Horary’e göre nasıl ki herkesin bir doğum haritası varsa, sorular da doğar, yaşar ve biter. Buna göre bir soru’nun sorulduğu an ve yerin doğum haritasına bakarak sorunun cevabına dair ipuçları arar. Doğum astrolojisi, kişinin bütün hayatına dair yorumlar yapabilirken horary sadece spesifik sorunun cevabına dair yorumlar yapar. Horary astrolojisi ta Mezopotamya uygarlıkları zamanından kalma eski bir öğretidir. 17. Yüzyılda İngiliz William Lilly tarafından mükemmelleştirilmiştir.

Çok eski bir öğreti olduğundan ve az uygulayıcısı olduğundan kaynak bulmak oldukça zordu. Kanada’dan horary ile ilgili birkaç kitap alabilmiştim. William Lilly’nin kapkalın ve sadeleştirilmemiş orijinal kitabını da bitirdim geçen gün. Şekspiryen İngilizcem tavan yaptı.

Konuyla ilgili ilk halka açık örneğimi de aşağıda hazırladım. Etrafımda Düella’nın aksine, evlenmek de isteyebilen ve bunu da iple çeken bekar kızlar da var. Bunlardan biri, Ne Zaman Evleneceğim? sorusunu sormuştu. Sorunun Horary haritası resimdeki gibiydi. Yorumları da aşağıda.

Soru sorulduğu anda Yükselen burç Başak’tır. Başak’ın yönetici gezegeni Merkür’dür. Evliliği temsil eden 7.ev, Balık burcundadır. Balık’ın yönetici gezegeni de Jüpiter’dir. Modern astrolojide Balık’ın yönetici gezegeni olarak Neptün de gösterilebilir.

Merkür ve Jüpiter, bu sorunun ana göstergeleridir. Bunların arasındaki ilişki bize sorunun cevabına dair ipuçları verecektir.

Merkür ve Jüpiter tam bir karşıtlıktan (opposition) henüz ayrılmaya başlamışlardır. Jüpiter, Neptün’le arasındaki yarım üçgen (sextile) açısından da ayrılmaktadır. Bu gezegenlerin birbirleriyle olan açılarının ayrılması, geçmişte olan olaylarla ilgilidir; geleceğe dair bir şey söylemez. Soruyu soran kişinin geçmişte neredeyse evlenmek üzereyken ayrıldığı anlamına gelebilir.

Merkür, Satürn’le arasındaki kare, gecikmelere ve engellere işaret eder. Soruyu soran kişinin evliliği gecikecektir. 7. Evin yönetici gezegeni olan Jüpiter’in peregrin ve geri hareketli olması soru sahibinin aradığı özelliklerde birini bulamadığını veya mevcut ilişkisinde işlerin yolunda gitmediğini gösterir. Bu durum hiçbir zaman evlenemeyeceğini göstermez, sadece evliliğin zaman alacağını gösterir.

Bir diğer önemli gezegen Ay da Balık burcunda ve boşluktadır (void-of-course). Ay, boşlukta bulunduğu sürece yeni bir gelişme beklenemez. Jüpiter’in yönettiği bir burçta boşlukta kalan ay, başka bir burçta olduğu kadar kötü etkiler göstermez ve umut vermeye devam eder.

Bu durumda zamanlamanın birimi ‘yıl’ olmalıdır. Soruyu soran kişiye geçmişte (Ay ve Venüs arasındaki ayrılma açılarına göre 2 yıl 10 ay önce) evlilik kararı alıp daha sonra (Ay ve Plüto arasındaki ayrılma açılarına göre 1 yıl 8 ay önce) bu kararla ilgili gergin dönemler geçirip geçirmediğini sordum. Soru sahibi, çıkarımlarımı doğruladı.

Bu durumda, evlilik konusundaki yeni gelişmeler için boşluktaki Ay’ın burç değiştireceği mesafeyi hesaplamamız gerekir. Hesaba göre bir sonraki burçla arasında 4 derece-12 dakikalık mesafe bulunan Ay, soru sahibinin 4,2 yıl sonra evlenebileceğini gösterir.

As thou daily conversest with the heavens, so instruct and form thy mind according to the image of Divinity:– William Lilly

21 yorum:

Adsız dedi ki...

ebesinin nikahı!
"4.2 yıl içinde evlene-bile-ceğini göstermek ifadesi" tutmaz arkadaş!

peki peki hafiye, "ben ne zaman evleneceğim"?

soruyu soran: mama
sorduğu an: 19.22 (10.08.09)

nasılsa zaman hızlı geçiyor. ben öngörülen vakitte, öngörülen şekilde aksiyon alırsam, seni tüm türkiye'nin en popüler astrolugu yapacağım:)

Hafiye dedi ki...

4.2 yil 'icinde' demedim, 4.2 yil 'sonra' evlenebilecegini soyledim. 'Evlenebilmek' kelimesindeki -bilmek ifadesi 'belki' anlaminda degil 'becermek', 'basarmak' anlaminda kullanilmistir.

Horary sorusu samimi olmalidir fakat. Gercekten merak ettigin bir sey olmali. Yoksa haritan radikal yani yoruma deger bulunmaz :)
Horary'de bi dunya trip var kizim. Oyle haldir huldur bakilmiyor.

alex dedi ki...

ashtin kendini ashtin! Yeniyila dogru bi fal bakacan gene bana ona gore :)

Herbert dedi ki...

güzelmiş de şöyle bir soru takıldı aklıma. sorunun doğuş tarih nedir. yani ilk defa sorulduğu an mı, ilk akla geldiği an mı. yoksa her soruluşunda yeniden mi doğuyor

Hafiye dedi ki...

Güzel soru, Herbert.
Bir ekol der ki soruyu sorduğun an, aklından geçen andır ve onu saati bir kenara yazmanı tavsiye eder. Diğer ekol astrologları ise sorunun kendilerine ulaştığı anı kabul ederler. Yani sen soruyu emaille attın. Astrolog 3 gün sonra onu açıp baktı ama 3 gün önce saat bilmemkaçıdeğil de astrologun soruyu okuyup anladığı an'ın haritasına bakar.

Ben her iki yolu birden kullanıyorum. Şöyle ki: horary'de soruyu düzgün sormak önemlidir. Eğer kişi 'eğitimli' bir soru soramamışsa, astrologun soruyu kişiyle karşılıklı konuşup düzeltmesi gerekebilir. Bu durumda sorunun son haline ulaştığı an'dır haritası çıkması gereken. Eğer soruyu soran kişi soruyu horary şartlarında düzgün sormuşsa sorunun aklına geldiği ve notunu aldığı an'dır harita anı.

Hafiye dedi ki...

Çok komik bişi oldu yalnız. Mama Düella sordu ya ne zaman evleneceğini. Biliyordum sorusundaki ciddiyetsizliğini ama yine de üşenmedim, haritasını çıkardım yazdığı anın. Yükselen henüz burç değiştirmişti. Bu da soruyu soranın soruyu gerçekten merak etmediğini, ciddiyetsiz olduğunu, astrologla kafa bulmaya çalıştığını, en iyi niyetli halinde de konuyla ilgili hiçbir aksiyona geçmediğine, dolayısıyla sorudan bir medet ummaması gerektiğini gösterir :)

Dakikalarca güldüm buna ama kendisini bu komediye katamadım çünkü kendisi çok çalışıyor ve benle ilgilenmiyor bu hafta.

Adsız dedi ki...

Açıkçası ben ayın void of course olduğunu görür görmez ayın balıkta olduğuna bakmadan bu soruyu sormak için başka bir zaman belirlerdim. Üstelik Jüpiter de geri gidiyor.
Bu arada horaryde Neptünün yorumlandığını ilk defa göruyorum. William Lily'nın baktığı gibi klasık astrolojiyı kullanmıyorsunuz herhalde. Kısıtlamaları göz önüne alırsak Ay 7. evde olduğuna göre arkadaşınız gerçekten evlenmek istiyor.7. evim yöneticisi de 1.evde olduğuna göre sanki evlenmesi de gerekir gibi. Ama jüpiterin ev değişteörecek olması beni rahatsız etti.Ayrıca çok basit anlamda bakarsak merkür ve jüpiter zıt açı yapıyor ve yükselen burcun Başak olması bana biraz manidar geldi. Bu burç bilirsiniz ki spinsterlerin burcudur. Nerkürun 8. evde olması soruyu soranın evlilikle ilgili bazı korkuları olduğunu da gösteriyor.Gerçı bu evlenememiş olmasından kaynaklanan endişeyi de gösteriyor olabilir. Neyse ben olsam bu soruya uygun bir zamanda tekrar bakardım.

hafiye dedi ki...

Evet, klasik Lilly ile modern'i karistirarak bakiyorum. Boyle yapan bir ekol de var.

Klasikciler eger Ay guclu bir evdeyse void-of-course olmasina ragmen yoruma devam edilebilir, der. O anlamda devam ettim. Merkur-jupiter zitligi da haritada oyle gozukse de dereceleri itibariyle karsitliktan ayrilma yolundalar.

Neticede, horary ogretileri iskeleti kurmus olsa da geri kalani sadece yorumdur. O yuzden her astrolog her fala ayni yorumu getirmeyebilir. Ozellikle de karsi tarafin hikayesini az cok biliyorsaniz yorumunuz farkli sekillenebiliyor.

Uzman gozlerin yorumuma bakmasina cok sevindim. Zamanla insallah daha antrenmanli olur, daha kompleks durumlari yorumlarim.

Adsız dedi ki...

Uzman falan değilim valla. Bende sizin gibi astrolojiye meraklı biriyim. Ben de bir zamanlar horarye merak sarmıştım. Ana ben sizin gibi sistematik bakamıyorum. Hele zamanı tahmin etmek gibi şeyleri asla yapamıyorum. Neden bilmem bu konuyla ilgili yazıları okuyunca bile ruhum sıkılıyor. Ben daha basit bir şekilde bakıyorum. O onun evinde bu onun burcunda aralarında applying açı var mı yok mu. Zaten sevdiğim ve tanıdığım insanlara bakınca sadece pozitif şeyleri görebiliyorum. Demin Roger Federer Anerika Açığı kazanacak mı diye baktım. Kazanmasını o kadar istiyorum ki haritaya sadece 1 dakika baktım ve kesin kazanacak deyip çıktım.

Şımarık Kız dedi ki...

Ben seks falı baktırdım, gayet makul sayılabilecek 13 gün gibi bir süre ile geri dönüş oldu. :)

Adsız dedi ki...

Ben şebnem.lütfen benim yıldız hritamı da yorumlar mısın canım.ben de çok merak ediyorum.doğum bilgilerim 05.02.1982 saat 20:00 diyarbakır. şimdiden teşekkürler...

Ruty dedi ki...

ben ne zaman evlenecegim Hafyanim?

Adsız dedi ki...

ya ben haritamı nasıl öğrenebilirim acaba? Siz buradan çıkarabilir misiniz?
Doğum tarihi
17 kasım 1983
yükselenim de akrep
teşekkürler

Hafiye dedi ki...

Harita çıkarmak, soru sormak için lütfen hafiyesi@gmail.com a mesaj atınız.

Bu servis 50 TL ücrete tabidir.

Adsız dedi ki...

http://markonzo.edu I want to say thanks!, ashley furniture price [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536072]ashley furniture price[/url], uwdnxki, allegiant air verdict [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536075]allegiant air verdict[/url], :-7, pressure washers info [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536078]pressure washers info[/url], 92608, dishnetwork blog [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536080]dishnetwork blog[/url], ghigww, adt security preview [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536076]adt security preview[/url], yspdel,

Adsız dedi ki...

http://lumerkoz.edu It is a very good thing, http://soundcloud.com/acyclovir kigam http://rc8forum.com/members/Buy-Zithromax.aspx balsari http://rc8forum.com/members/Buy-Synthroid.aspx woburn adep http://talkingaboutwindows.com/members/Buy-Ciprofloxacin/default.aspx bandwidth http://barborazychova.com/members/Buy-Plavix.aspx grunge designates

tuğçe dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

sevgili hafiye sizce ne zaman evlenceğim...

ben 23 yaşında aslan burcu bayanım

oise 27 yaşında koç burcu yaklaşık 3 senedir süren bir ilişkimiz var

teşekkürler.

Adsız dedi ki...

http://friends.rambler.ru/sappticpona@rambler.ru
http://friends.rambler.ru/linkstorconsu@rambler.ru
http://friends.rambler.ru/thedanensu@rambler.ru
http://friends.rambler.ru/perpkarcadict@rambler.ru
http://friends.rambler.ru/fluterbipurp@rambler.ru

Adsız dedi ki...

ben ne zaman evlenecegim acaba21.10.1988ne zaman tanışacagım bu kişiyle.

Adsız dedi ki...

BEN NE ZAMAN EVLENECEGİM BUGUN AKLIMA TAKILDI.(15:30)(01.08.12).......