Cumartesi, Eylül 09, 2006

Temizlik Günü

Oya kaçtı, demiş miydim? Bir akşam aradım. Ertesi gün geliyorsun, di mi, diye. Bir adam açtı telefonunu. "Oya'yı birdaa aramayın bu numaradan. O artık çalışmıyor", dedi. E, ev leş gibi. Enkaz devralmışım zaten. Halıda öbek öbek Pansiyon misafirlerinin içki haritaları. Dağınık köşeler, hiçbir yere sığmayan ayakkabılar, ütüsüz gömlekler. Uf, olmadı bu şimdi. Haftalarca da olamadı. Bir türlü Çiçi'yle (abla pansiyon) koordine olup da bir kadın bulamadık. En son ben buldum, sen arama, dedi. Numarası da şu, dedi. İskoçya'dan dedi. O da ayrı bir gezenti. Kadının bana gelme arifesinde yine teyit telefonu açtım. "Oralar bana çok ters, gelmiyorum ne sana ne Çiçi'ye", dedi. Azarladı. Çiçi'ye de haberin yok, kadın yok, dedim artık.

Ağla ağla ütü yapmaktan helak Hafiye. Bünyesi alışık değil ki. Amerika'da ütü masası çamaşır makinesi kenarındaki ücra yerine monte olmuştu artık senelerce kıpırdamamaktan. Bir de burda millet jilet gibi, anasını satayım. Öyle fıyt fıyt iki kez bastır gitsin, olamıyor. Ağla ağla. Yolun karşısındaki kuru temizlemeye sordum. Gömlek başına 6 YTL, dedi. Gömlekleri 6 dolara almışım ben. Ne diyo bu adam? Ağla ağla.

Zırrr! Sabahın köründe kapı. Picamalı mahmur Hafiye kapıyı açar da ne görür. Bir Şövalye, bir de kıvırcık teyze.

Şövalye: Merhaba, bu Bezar Hanım. 20 yıldır bize temizliğe yardıma geliyor. Sana getirdim.
Hafiye: Hoşgeldiniz. E, peki bunlar ne? (Şövalye'nin elinde viledalar, aceler var. Bir erkek külkedisi adeta)
Şövalye: Sende yoktur, diye getirdim. Temizlik için gerekli olacaktır.

Düşüncelilik tavanı. Kıçımdan haberi olan insan. Evlen benle, diye üzerine atlayasım geldi yine. Yapmadım. Teşekkür ve buyur ettim sadece. Cool kadın olmak çok zor, yahu. Daha ne kadar kasabilirim, bilemiyorum.

Bezar, çok geveze bir teyze çıktı. Hemen hikayelere girişti. Ta Şövalye'nin küçüklüğünden beri onlara gidiyormuş. Onun ne kadar sakin, uslu bir çocuk olduğunu anlattı durdu. Yedisinde neyse yetmişinde de o, anlaşılan. Sakin, dingin insan. Aaaah, oldum.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

su sovalyenin bi resmini istiyoz artik. E bi de evlenin artik yani, adamin bi yemeklerini pisirmedigi kalmis. Daha ne olsun hafiyanim!

Adsız dedi ki...

Valla ben gordum sovalyeyi, catlayin anacim :-)

Kizim bu kadar ovme calacaklar cocugu "agla agla" olacan yine :P Aferim sovalyeye, pek centilmen canim ;)

Adsız dedi ki...

hafiye
ben de turkıyedeyım su an -eskısehır'de.

artık ıstanbul'a geldıgımızde bır tanıstırırsın bızı de sovalyeyle, alırız bır ıfadesını: sen bızım kızımız hakkında cıddı mısın degıl mısın derız. kafanın arkasında baska kotu nıyetler olmasınö bu kız yalnız degıl, bızı korumamız altında derız... en azından derız. ınanırsa...

ama anlattıgın kadarıyla super bır sovalye. hanı kızkardesı (o da geysa herhalde) varsa onu da getırsın double-date yapalım.

ne ıs yapar sovalye sana yardım etmedıgı zamanlarda?

Japonya'da nan-demo-ya dıye ne-ıs-olsa-yaparız buroları var. hanı bırseyın yolunu yontemını bılmedıgınde yardımcı oluyorlar. profesyonel dedektıflıge kadar her bısey yapıyorlar. sovalye'de turkıye'de aynı meslagı mı yapıyor acep?
KU

Adsız dedi ki...

yavrum, pek seker bu sovalye harbiden..