Pazartesi, Eylül 11, 2006

Trafik Dili

Sahil yolundan git, dediler. Daha rahat olurmuş. Ya ya.
Başlarda uçtum gittim. Dilocan'a da dedim. Kızım çabuk çık, ben 20 dakikaya ordayım, dedim. Paçaları sıvamışım erkenden. Abla bekler Bebek'te.
Ortaköy trafiğiymiş meğer kitleyen durumu ta Beşiktaş'tan tam 1 saat. Yürüsem 15 dakika sürmez. Ortaköy meydanı geçmemle yolda bir araba kalmadı. Hepsi temizlendi bitti, nereye gittilerse.
Ama orada, tam orada bir yerde höö, diye daldı önüme bir araç. İçinde beş abi. Cam kenarındakilerin kollar sarkmış pencereden. Çarpışmamıza ramak kalmış. Sarkan kolların ezilmesine daha da beter.
Nasıl bir adrenalin yükselmesi yaşadıysa bünye ağzımdan, "What the hell are you doing on my lane!!!?" diye bir nara çıktı. Tamamen istemsiz.

Ben bu kadar korktum ama abilerin kılı kıpırdamamış. Sarkan kollar irkilerek içeri bile kaçmamış. Gayet sarkık sarkık durmaya devam ediyorlar. "Abla turist galiba. Hiç de benzemiyo, bak sen" gibi gevrek cümlelerle başlayan durum değerlendirmesi tuhaf mantık çıkarımlarına doğru yol aldı.


Turistsem ateşli ve nemfomanyakım. Nemfoysam her erkekle her yerde fifi yapmaya hazırım. Onlar da bir erkek olduklarına göre ve tabii ki fifi istediklerine göre bu taleplerini ifade etmeliler. Kaçmaz:

Abi1: Ver ar yu fırom?
Hafiye: Bas git, manyak
Abi1: Abla turist diilmiş, oolum
Abi2: E, niye İngilizce konuşuyo ki o zaman?

Niye ki?

Mesela bu şehirde insanlar çıkabiliyor aniden yollara. Kimin gözü daha karaysa o önce atlıyor memleketi ya. Yok, benimkiler açık valla. Geçsinler. Yine de bir muallak oluyor yol veriyor muyum, vermiyor muyum, diye. Bekleşenlere Hafiye'den bir "Go, go, go", geliyor.

Çünkü trafik dilim İngilizce! İlk kez adam gibi trafiğe çıktığım yer Amerika olunca trafiğe,yollara dair bütün terimler ve tepkiler de Ingilizce olmuş. Aa, oldum. Hakkaten. Bu dil olayı tuhaf hakkaten. Hayatıma sonradan giren herşey İngilizce.
Uçaklar, yollar, Çin yemekleri, Southbeach diyeti...misal.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hafya, bu blogger sitesinde okuyuculara blog'lari rank etme kapabilitesi vermece yok mudur aceba? Bu yaziyi cok begendim mesela ben, yildizli pekiyi veresim geldi.. Nasil yapicaz?

Bu arada ben de DC'de trafikte "o...pu cocugu" diye soyleniyorum okuz suruculere. Nasil ironi?

Onur dedi ki...

Agzimizi bozmayalim, sakin olalim...