Pazartesi, Ağustos 13, 2007

Siberevham*

Nasıl olduysa ilk kez duyduğum şu 'cyberchondria' olayını da cyberchondriacvari bir biçimde internetten okudum, öğrendim. Kendime tedaviler falan araştırıyorum. Şekerim düşüyor, evet. Bulgularım çeşitli tahlillerle sabittir. Mide gazı yapmaz yani bu şeker düşüklüğünü. Manyaklar sizi! Özetle, kanser değilim. İlerde diyabete temayülü olan bir hipoglisemi vakası. Uzun süre aç kalmamam, şekeri ani yükselten basit karbonhidratlardan uzak durmam falan gerekmekte. Yani bir muzlu rulom vardı günahım. O da gitti. N'apalım.

MR çektirmedim, tomografi de çektirmedim. Multiscan diye bir alet çıkmış. Onun çıktısına ne deniyorsa artık, ondan çektirdim. Teknoloji anlamında gerçekten Amerika'nın önündeyiz, kim ne derse desin. Herşeyin en son modeli burda. MR bir tüpken bu bir simit şeklinde. Tepeden tırnağa iki dakikada tarıyor adamı. MR eski tip printer gibi satır satır ilerliyor ya on saat. Bu şip şak.

Yalnız doktorları gibi teknisyenleri de bir tuhaf bu ülkenin. Alete girmeden damarınıza bir sıvı enjekte ediyorlar. Tabii ben sormadan bırakmadım. Bu sıvı nedir, nedendir, ne işe yarar, diye. Bu sıvı en kılcal damarlarıma bile hızla dalıyormuş. Daha iyi görüntüleniyormuşum böylece. Yalnızca biraz iğnesi kalın, acaba nerenizden batırsak derken elimin üstündeki damarları inceliyordu. Anneciiiiim, oldum. Doktor** koştu geldi . Korkma kızım'lar yaptı. Bu alet biraz moral bozar, haklısın, dedi. Yok, alet diil, kalın iğneler içimi şaapıyor, dedim. Doktor daha 'yoook bişiy, yoook bişiy', yaparken teknisyen bir çam daha devirdi. İğneyi yapıcaz, sonra yalnızca üzerinize haşlanmış su dökülüyor gibi bir his olacak. O kadar. Neeeeeee, oldum. Kalın iğneleri zarif bileklerime daldırmaya çalışmalar, haşlanmış su dökmeler. Bir moral, bir teskin, sormayın gitsin.

Yani neticede, evet, iğnesi kalıncaydı normalden ve de bir sıcaklık kapladı içimi hemen sonra ama o kadar. Teknisyen öncesinde öyle bir çekti ki beklentileri aşağı, sandım ki işkence görücem. Geçenlerde Mango indirimi gününde kasa sırasında 72 kadının olduğu (üşenmedim, saydım) iğnenin yere düşmediği ortamda arka dibimde duran kadının ayağına bastım. O anda o mağazada özürsüz mahçupsuz dakikada en az on iki ayağa basılıyordu ki ben yine de özür diledim. Ayağımı ayağının üstünden iki saniye içinde çekmeme ve üstelik lastik pabuçlar giymiş olmama rağmen kadın o kadar ciyakladı ve o kadar zırladı ki basiretim bağlandı. Ayağı kırıldı sandım. Birkaç kez özür dilememe rağmen hakarete ramak kalan sözler de söyledi. Utancımdan çıktım gittim mağazadan. Bakmayın burada car car yaptığıma. Çok ezik bir insanım aslında. Kavga edemem hiç.

Diyeceğim o ki, ayağına basılmasına bu kadar ağlayan bir millet varsa teknisyen de haklı olabilir bu tarz teşbihlerinde. Ha, ayrı bir küpe olarak şunu da takın ki bu topraklarda bir kez özür diledin mi cani ilan ediliyorsun. Hiç aldırmasan kimsenin bir şey dediği yok. Vergi beyannamesi gibi. Bir kez bildirdin mi yandın. İşini kapatsan, evini satsan bile sorumlu ilan ediliyorsun.

Yani neymiş? Biiiir. Röntgen teknisyenleri de dahil herkes acıları abartırmış. İkiiii. Kimseden özür dilemeyecek, kimseye bir şey beyan etmecekmişiz.

* Bu kelimeyi ben Türkçeleştirdim ya da Türkçeleştirir gibi yaptım. Her hakkı mahfuzdur.
** Uzun hikaye ama doktor Prof UC diil. UC son dakika nefes almaya yurtdışına gitmeye karar vermiş, tabii ki randevusunu iptal ettiğini bana söylemeye gerek duymamış. E, koskoca vergi rekortmeni adam, benim vaktimi neden ka'ale alsın? Ben de Cuma günü bir kere işten çıkmış bulunduğum için bitişikteki alışveriş merkezini gezdim. Yerine Cumartesi günü bir arkadaşımın babasının doktorluk yaptığı daha mütevazi bir hastaneye gittim. O beni bu cihazlara soktu işte.


4 yorum:

Adsız dedi ki...

abartmayalim sayin hafiye. o multi acan dedigin alet gelistirilmis bir cesit tomografi. on kusur yil once bulunan bir teknikle bildigin tomografinin hizlandirilmis hali. goruntulerin hic bir avantaji yok .sadece hizi fazla. benim ilk calisitigm hastanede bile vardi 8 sene once:) MR'la da hic bir alakasi yok. MR bambaska bri teknik. elma va portakal yani. pankreas goruntulemesi icin tomografiyle karislastirilamaz ama dedigin gibi cok daha uzun suruyor ve genelde kapali aletler. open MRI diye de birsey var. ama o pek tutulmuyor. goruntuler oburu kadar iyi degil, goruntuleme suresi de tunelle ayni.
mide gazi mi barsak gazi mi bu arada? arada onemli farklar olabilir.. anatomik hata yapmayalim lutfen.. barsak gazinin sekerle ilgisi olmayabilir ama mide gazini olabilir..
bu bir uzman yorumudur..
suku

murtaza dedi ki...

bu bir uzman yorumudur... begendim bunu... bir cesit "aganin poku ustune pok olur mu la"...

tibbin ilerlemeleri karsisinda boynumuz kildan ince... amma velakin su multi scan aleti hangi ulkenin maliymis ben de onu merak ettim, hani amerika'dan ilerideymisiz ya? yemisim ben onu...

siberevham guzel, tutabilir... sana veriyoruz tum yayin ve satim haklarini, yalniz buradan olmuyor, tdk'ya bir kafa atman gerekecek.

igneyi nereden yaptilar bir de neticede, onu soylememissin :)

Hafiye dedi ki...

Anlaşılan hastalığıma teşhis koyma çabaları burada bitmeyecek. Şükü tam bir House oldu başıma. Hep beraber mide gazımın peşine düştük şimdi de. Durum siberevhamımı tetikleyip durmakta. Labirent gibi. Her kapı başka bir dünyaya açılıyor.

Ben bir evham kedisi
Tutmayın beni yaz gecesi

Adsız dedi ki...

Aman Hafiye. Ben bir hastaliga, pardon "sendroma" yakalnmisim ki, tedavisi yok. Omur boyu cekecekmisim. Her turlu meyve, kahve, cukulata, narenciye, sirke, aci baharatlar, domates, yogurt, findik, fistik, karbonatli icecekler, tatlandiricilar, alkol ve bilimum peynir cesitleri yasak, daha yasak olan zimbirti olabilir, deneye deneye bulacagim. Omur boyu. Diyete uymadigin anda bir aci basliyor, kendini yerden yere atiyorsun. Kaldik mi ortada. Korkumdan pirinc, patates ve armuttan baska bir sey yiyemez oldum. Bir de havuc. Onlari ye doya doya. Sekeri de deneyecegiz, o yasak olabilirmis de olmyabilirmis de. Ha diyete uysan da aci olabilirmis. Belki bir gun geldigi gibi de gidermis bu "sendrom"; ama pek umutlanmamaliymisim. Oldurmuyor, surunduruyor. Hadi hayirlisi. Dak