Cuma, Nisan 22, 2011

İnsanlık Ölse Ya

İnsanlık öldü mü tartışmaları yaşanırken tekrar aklıma geldi. Voluntary Human Extinction Movement (VHEMT) adı verilen, insan ırkının gönüllü yok oluşunu savunan bir akım var. Öyle hadi hep beraber intihar edelim ya da birbirimizi öldürelim demiyorlar. Onun yerine üremeyerek insanoğlunun sonunun gelmesini hedefliyorlar. Onlara göre dünya insansız daha güzel bir yer. Amaçları doğrultusunda da insanlara çocuk doğurmamayı tavsiye ediyor, bu yolda çeşitli kampanyalar düzenliyorlar.

İnsanların neden doğurduklarına dair öne sürdükleri sebepleri tek tek inceleyip bu sebeplerin ardındaki gerçek motivasyonları tespit ederek çözümlerini de listemişler. Buna göre:

1.
Sözde Sebep: Karşı konulamaz biyolojik bir dürtü bu.
Gerçek Sebep: Yeterince araştırılmamış istekler
Çözüm: Biyolojik dürtülerine sahip olamayanlar için çeşitli tedavi merkezlerinde veya hapishanelerde kapılar açık

2.
Sözde Sebep: Annemlere torun vermek istiyorum
Gerçek Sebep: Hala annenin onayını almaya çalışan bir çocuksunuz
Çözüm: Kendi hayatınızı yaşayın. Annenize de hayatını yaşamasını söyleyin.

3
Sözde Sebep: Çocukları çok seviyorum
Gerçek Sebep: İçinizdeki çocuğa da, etraftaki çocuklara da uzaksınız
Çözüm: Evlat edinin. Ana okulu öğretmenliği yapın.

4
Sözde Sebep: Üstün genlerim var. Boşa gitmemeli.
Gerçek Sebep: Ya bu cümleyi söylerken ortaya çıkan oksimoronu anlamamışsınız ya da megalomansınız.
Çözüm: Üstün genlerinizi devredip sizden sonrakilerin yapmasını beklemek yerine siz kendiniz bizzat onlarla harika işlere imza atabilirsiniz.

5
Sözde Sebep: Tarlanızda ya da aile işinizde yardıma ihtiyacınız var
Gerçek Sebep: Ücretli yardım almak konusunda cimri olmayın. Çocuk işçi kanunları da pek uygun değil.
Çözüm: Mekanize olmak ya da teknolojik aletlerden faydalanmak yatırımınızı daha hızlı kara çevirir.

6
Sözde Sebep: Yaşlandığımda biri bana bakmalı.
Gerçek Sebep: Yaşlanma korkunuz ya da bağımlı kişilik bozukluğunuz var.
Çözüm: Para biriktirip emekliliğini garantiye al. Etrafına da nazik davran ki seni ziyarete gelsinler. Sosyal destek ağını genişlet.

7
Sözde Sebep: Hamilelik ve doğum harika yaşam deneyimleridir.
Gerçek Sebep: Hayatınızı yaşama seçenekleri sosyal anlamda beyin yıkamasıdır.
Çözüm: Hamilelik simülatörü alın. Farklı yaşam deneyimlerine kasın.

8
Sözde Sebep: Aile kurmak kariyerinize ve toplum içindeki saygınlığınıza hizmet eder.
Gerçek Sebep: Sosyal güvensizliğiniz var. Sosyal statünüzü güçlendirmek için göstermelik olarak çocuk istiyorsunuz.
Çözüm: Bir cast ajansından gerekli zamanlarda çocuk kiralayın.

9
Sözde Sebep: Eşimle aşkımızın simgesi olarak bir can yaratmak istiyoruz.
Gerçek Sebep: Ego x 2 – hayal gücü = (3+) kişi
Çözüm: Bahçevanlık yapın. Hayvanları koruyun. Aşkınızın adına okul yaptırın.

10
Sözde Sebep: Henüz var olmayan çocuklarımın benim sahip olamadığım şeylere sahip olmalarını istiyorum.
Gerçek Sebep: Çocukluk dönemi isteklerinin karşılanmamış olması
Çözüm: Pişmanlığınızla barışın. Keşkelerle yaşamayın. Mevcut çocuklara yardım edin.

11
Sözde Sebep: Aile ismini devam ettirmek istiyorum
Gerçek Sebep: Babamı memnun etmek istiyorum. Kanın devamı safsatasına inanıyorum.
Çözüm: Dayanıklı bir şey yaratın ve aile isminizi ona verin. Kanınızın devamı için Kızılay’a kan verin.

12
Sözde Sebep: Küçük bir ‘ben’ görmek istiyorum.
Gerçek Sebep: Kendinle fazla meşgulsün. Egonu tatmin edememişsin.
Çözüm: Kendine sana benzeyen bir oyuncak bebek yaptır. Kendinden memnun olmaya çalış.

13
Sözde Sebep: Allah böyle istiyor.
Gerçek Sebep: Daha büyük sürülere ihtiyacı olan dogmacılara körü körüne inanıyorsunuz.
Çözüm: Tanrıdan ne algılıyorsan, onun gerçeğini araştır.

14
Sözde Sebep: Eşim bebek istiyor.
Gerçek Sebep: Partnerinizi kaybetme korkusu yüzünden o ne isterse onu yapıyorsunuz
Çözüm: Gerçek istekleriniz hakkında eşinizle konuşun. Eşiniz belki de tam aksine, sizin bebek istediğinizi sanıyordur. İkna için bebek simülatörü alın.

15
Sözde Sebep: Kendi kanımdan bir çocuk istiyorum.
Gerçek Sebep: Egonuz ve ırk bilinciniz yüksek.
Çözüm: Farklı genetik kombinasyonlara sahip insanlara değer verin.

16
Sözde Sebep: Ruhani bir şey bu benim için.
Gerçek Sebep: Başka sebepler kolaylıkla çürütülebiliyor çünkü. Böyle üfürük bir sebep söylemenizin başka açıklaması olamaz.
Çözüm: Gerçek ruhani deneyimler bulun.

17
Sözde Sebep: Hep çocuk istedim. İnsanlar bunu yapar zaten.
Gerçek Sebep: Sorgulanmamış kültürel şartlanmalara sahipsiniz.
Çözüm: Alternatifleri araştırın. Beklentileri sorgulayın. Evlat edinin.

18
Sözde Sebep: Çocuk, ilişkimizi kuvvetlendirir.
Gerçek Sebep: Başarısız evlilik korkusu.
Çözüm: İlişkinizi kuvvetlendirmek için eşinizle iletişimi sık ve sağlıklı tutun. Evlilik terapilerine katılın.

19
Sözde Sebep: Bebekleri seviyorum.
Gerçek Sebep: Gerçekleri göremiyorsunuz. Bebekler kısa sürede çocuklara dönüşür. Onlar da yetişkinlere.
Çözüm: Oyuncak bebek alın. Bebek bakıcılığı yapın.

20
Sözde Sebep: Anne olmak bir kadın için en yüce mertebedir.
Gerçek Sebep: Biatınızın özgür tercihiniz olduğu konusunda kandırılmışsınız.
Çözüm: Annelik ya da babalık üremeden de yapılabilir. Evlat edinin.

21
Sözde Sebep: Belki de benim çocuğum dünyayı kurtaracak?
Gerçek Sebep: Buna psikolojide Tanrının Annesi kompleksi deniyor.
Çözüm: Eğer bir şeyi düzeltmek/kurtarmak istiyorsanız kendiniz yapın. Kurtarıcıyı doğurmanız gerekmiyor.

22
Sözde Sebep: Bu sefer erkek/kız istiyoruz.
Gerçek Sebep: Yüksek egonuz var. Cinsel kimlik güvensizliğiniz var. Mevcut çocuklarınızla ilgili hayal kırıklığınız var.
Çözüm: Elinizdekilerin kıymetini bilin. Mevcut çocuklarınız cinsiyeti kendilerininkine tercih edilmiş olan kardeşlerine arıza çıkarabilir.

23
Sözde Sebep: Ne biliym. Sadece istiyorum.
Gerçek Sebep: Sadece istiyorsunuz.
Çözüm: Üremeyi seçerseniz ‘sadece istediğiniz’ birçok diğer şeyi yapamayacaksınız. .

24
Sözde Sebep: Beni hep sevecek ve asla terk etmeyecek olan biri olacak.
Gerçek Sebep: Reddedilme korkunuz var. İlişkinizde problemler söz konusu.
Çözüm: Sevgi almak için sevgi vermelisiniz. Değişimi kucaklayın ve kaybettiklerinizle yaşamayı öğrenin.

25
Sözde Sebep: Emeklilerimizin geçimi için ekonomimizin genç çalışanlara ihtiyacı var
Gerçek Sebep: Çocuklarınızı milli ekonomiye feda ediyorsunuz yani?
Çözüm: Otomasyon, ücretli kölelik ihtiyacını azaltır. Doğmamış çocukların doğmama hakkı da vardır. O hakka dokunmamalısınız.

26
Sözde Sebep: Dünyaya bizim gibilerden daha fazla gelmeli. Sayımız azalıyor. (Beyaz Türk söylemleri)
Gerçek Sebep: Elitistsiniz. Yabancı düşmanlığınız var. Soy geliştirmek soykırımdan daha kolay örtbas edilir elbette.
Çözüm: Başkalarını da sizin fikirlerinize katılmaları konusunda ikna edin. Böylece sizden bir fazla, onlardan bir az olur.

27
Sözde Sebep: Neden çocuk yapmayalım ki? Gezegenimizin içine edilmiş zaten.
Gerçek Sebep: Hem nihilist hem doğurgansınız. İlginç.
Çözüm: Masum bir insanın ekolojik bir afet içinde yaşamasının ve ölmesinin etiğini düşünün.

28
Sözde Sebep: Bir çeşit ölümsüzlüğü yakalamak istiyorum.
Gerçek Sebep: Ölüm ve yok olma korkunuz var.
Çözüm: Ölümü kabullenin. Genlerinizi değil, kültürünüzü aktarın. Sokrates’in çocuklarını kimse bilmez ama fikirleri yüzlerce yıldır bilinir.

29
Sözde Sebep: Biyolojik saatim geldi.
Gerçek Sebep: Kadınların 30lu ve 40lı yaşlarında artan cinsel iştahı muhafazakar toplumlarda kabullenilmesi zor bir durumdur.
Çözüm: Toplum tarafından içinize yerleştirilmiş olan o sanal saatli bombayı imha edin. Çocuk yapmadan seks yapmak sorun değildir.

30
Sözde Sebep: Bilmeeeem.
Gerçek Sebep: Hiç düşünmezsiniz. Zihniniz tertemizdir. Cehalet güzeldir.
Çözüm: Üremeden önce düşünürseniz üremekten vazgeçebilirsiniz.

31
Sözde Sebep: Anne olmak için çok geç olduğunda pişmanlık duymak istemiyorum.
Gerçek Sebep: Gelecek korkunuz var.
Çözüm: Her şeyi tecrübe etmek zorunda değiliz. Doğurmadığınız için pişman olmak doğurduğunuz için pişman olmaktan iyidir.

32
Sözde Sebep: (Henüz olmayan) Çocuklarımın var olmanın tadını çıkarmalarını istiyorum.
Gerçek Sebep: Mevcut çocuklarınızın mutsuzluğunu göz ardı ediyorsunuz.
Çözüm: Varlığın mutluluğu yerine mutluluğun varlığını yüceltin.

33
Sözde Sebep: Üremek kadını güçlendirir, ona itibar kazandırır.
Gerçek Sebep: Kendinizi güçsüz hissediyorsunuz. Toplumun annelere gösterip diğerlerinden sakındığını sandığınız itibarı istiyorsunuz.
Çözüm: Anneler itibardan ziyade kuru teşekkür duyarlar. Ailenin kıçını toplamak insana itibar kazandırmaz. Kendinize başka güç ve itibar kaynakları bulun.


Benim çocuk sahibi olmak isterken öne sürdüğüm sebepler 23, 28 ve 31. maddelerle bağdaşıyordu. Ölüm ve gelecek korkum varmış. Doğrudur. Var. Anksiyetelerimin kaynakları bunlar hep.

Yonc da çocuk sahibi olmanın en ve hatta tek iyi yanının 'seni her zaman sevecek biri olması' diye belirtirdi. (Madde 24) Onun da sevgi alışverişini öğrenmesi gerekiyormuş demek ki.

Şövalye ise bebekleri sever. (Madde 19). Ama çoğunlukla bir sebebi de olmaz. (Madde 30) Gerçekleri göremiyor ve pırıl pırıl bir zihne sahip yani. Teyit edilmiş oldu.

Düella ise listeye biraz değişiklikle müdahil oluyor. Kendi emekliliğinin garantisi için bizim ürememizi ister. (Madde 25) Eminim kalan iddiaların hepsine de satır satır katılıyordur.

7 yorum:

benzerlerini bulmaktan mutlu -duella:) dedi ki...

yaa inanmiyorum! sen bana bu gruptan bahsettiginde tam anlamamisim. dedigin gibi, satir satir katiliyorum yazilanlara! aklin yolu bir sekerim:)

sizin urememenizi, uremenize tercih ederdim aslinda (nasilsa misir gibi patlamasi engellenemez bi dunya kadin var etrafta. onlarin cocuklarinin urettikleri hepimize yeterdi yasliligimizda:)

Adsız dedi ki...

"Mertan, hayatının geri kalanını müstakbel eşiyle birlikte mortgage ödeyerek, 5-6 yılda bir arabayı değiştirerek ve gerizekalı ya da çirkin olmayacaklarını umduğu 2 tane evlat yetiştirerek geçirme fikrine şimdiden ısınmaya başladığını belirtirken, son olarak şunları kaydetti:

"Gerçi bu işlerin bir garantisi yok, neticede en azından benden alacakları genetik miras belli ama ben yine de çocuklarımdan umutluyum. İnanıyorum ki, onlar benim beceremediğim şeyleri becerebilen sıradışı insanlar olacaklar. Kurssa kurs, organik beslenmeyse organik beslenme. Bakın bakalım nasıl çocuk yetiştiriliyor, herkes iyi izlesin. Ben de Cenk Mertan'sam, o çocuklar ruh hastası olana kadar bu işin peşini bırakmam."

Zaytung'dan elintidir :) DAK

Hafiye dedi ki...

Bakıyorum Zaytung'u sevmişsin, DAK.

Adsız dedi ki...

Hastasi oldum, ne diyosun. DAK

Düm dedi ki...

Sözde sebep 23 yüzünden SS#29 çağına geldiğimde parktan bebek çalacağım galiba. Eh SS#29 nereden baksan 3-4 sene zamanı var.

Bu arada Jelibon şaptisi de büyümüş, konuşmayı ve çişini kakasını söylemeyi, kendi kendini eğlemeyi öğrenmiş olur... Anası babası da akıllı, uslu, çalışkan tipler. En iyisi ben Jelibon'u çalayım :)))

Gamlı Baykuş dedi ki...

yav şu fanatik çevreciler iyi hoş da bazları gerçekten beyinsiz. bunların avrupalı daha kültürlü filam ama amerika menşeili olanlar evlere şenlik. şimdi efenim insanlık olmasa dünya şahane bir yer olurdu önermesiyle ilgili pek çok şey yazılmış çizilmiş, hatta history channel da life after people diye bir belgesel bile yapılmış. ancak bu konuda okuduğum bir makale var ki, cevap niteliğinde. meselenin çevrecilikle alakasının olmadığını, çocuk yapma mevzusunun karanlık bir sarkazmla gıdıklandığının farkındayım ama yine de okuduğumu paylaşmak istiyorum.
insanlık yok olsa dünya şahane bir yer olmuyormuş efendim. nükleer santraller ve onların atıkları insanlık yokolduktan kısa bir süre sonra gezegeni geri dönüşü olmayan bir felakete sürüklermiş. bu enerji santrallerinin bakım, kontrol ve güvenlik üniteleri insanların yöentimi olmaksızın devam edemezmiş ve kısa bir süre içinde dünyadaki tüm santraller aşağı yukarı aynı zamanlarda arıza yapmaya başlar ve sızıntılar ve patlamalarla dünyadaki bilinen organik hayat, radyasyon rüzgarları ve fırtınalarıyla yok olurmuş. üzerindeki bitki örtüsü olmadan rüzgarlarla çok fazla toz atmosfere yayılacağından bir süre sonra güneş ışınları bu toz tabakaları tarafından bloke olabilir ve dünya nükleer felaketin ardından ne zaman sona ereceği belli olmayan buzul çağına da girebilirmiş.
japonya depreminde tek bir santralden yayılan sızıntının yarattığı kaos düşünülecek olursa son derece mantıklı bir senaryo bu.
hadi insanlık, çocuk yapmayı bırakarak kademeli bir şekilde yok oldu ve yok olmadan önce de bu santralleri kapattı dyelim. bu durumda santrallerin üretmiş olduğu atıklar devreye giriyormuş. şu anda o atıklar yerin altında üzerine beton dökülerek saklanıyormuş. insanlık yok olduktan birkaç jeolojik evreden sonra çeşitli seismik aktivitelerle açığa çıktığında gezegeni aynı son bekliyormuş. yani insanlık dünyaya yapacağını yapmış, yok olmasından çok ayakta kalıp bu sorunlara çözüm üretmesi herlesin ve herşeyin daha hayrına olacak.
tabi bu çevreci arkadaşların dünyanın doğal kaynakları tüketmeyen temiz enerji üretimi konusunda fikir üretmesi (imkansız derecesinde zor) gerekiyor, 25 maddelik neden çocuk yapılmaması gerektiği listeleri yapması (komik derecesinde kolay) değil...

Hafiye dedi ki...

Gamlı Baykuş,

Bu kadar mı kafamız aynı çalışır? Fantastik şeylere bile analizler yapmak, araştırmalar okumaklar falan.

Anne oldum diye hazır çevrem bana sırtını dönmüşken senle ben de cinnettin de olsak anneyiz. Benim arkadaşım olur musun?

Hafiye.