Salı, Eylül 13, 2011

Tam Buğday Ekmeği

Bayram seyran bitti. Evlerimize döndük. Yani eve dönmüş de olsak ben daha çok kendi içime dönmüşüm, onunla uğraşıyorum.

Bir kere zayıflamaya taktım. Hamilelik öncesi kilomdayım. Yani toplam kilom aynı ama dağılımlarda sıkıntılar var. Göbeğim hamur gibi. Hem de mayası iyi tutmuş olanından. Görünce ellerimle yoğurasım geliyor. Hatta bunu pantolonun üstünden pörtlemiş yağlarım üzerinde sık sık uygular buluyorum kendimi.

Diyetisyene gittim. Ama süper ucuzuna. Zaten hayatım diyet olmuş. Bana üç beyazdan uzak dur, spor yap vs diyecek birine milyarlar dökmeye ihtiyacım yok. Ha, şurda üç beş hafta Kelebek’te Osman Müftüoğlu’nun sayfasını okuyan bir insanın bile ihtiyacı yok. Ama çalışkan da olsa çocuğunuza özel ders aldırmak gibi bir şey bu. Hem tanımadığınız birinin karşısında her hafta tartılma korkusu ve performans endişesiyle disipline olursunuz.

Diyetisyen BMI'mı çarptı çurptu. Normalsiniz, dedi. E, o zaman ben sıska olmak istiyorum, dedim. Zaten o kollu tartı aletinde normal olmadığım da anlaşıldı. Göbek çevrem obez. Kollar bacaklar falan normalin alt sınırlarına yakın. Pilatesi artırın dedi diyetisyen de. ‘Bölgesel zayıflama diye bir şey yoktur. Toptan kilo verirsin. Göbeğin de nasibini alır işte’, demedim. Ama tartışmadım. Hıı, dedim. Saat 10’da şunu ye, 13’te bunu ye, diye bir liste de çıkardı. Benim hayatım böyle planlı değil ki. Toplantıyı bölüp kendime meyve bulamayacağıma göre bu işler yaş. Ben yine bildiğim gibi diyet yapıyorum. Maksat beni tartsın. O alete çıkayım haftada bir, tamam.

Yine de son market alışverişinde diyetisyenin dediği üzere tam buğday ekmeği aldım. Eskiden light alırdım. Onu da süründüre süründüre bitiremezdim. Ben ekmek yemiyorum sayılır ki artık. Güya diyetteyiz. Ekmek yiyecekmişiz. 

Şövalye ise 25 tanelik dev boy sandviç ekmekleri, tost ekmekleri, kepekliler, dürümler, evde pişirimlik dondurulmuş ekmekler; kısacası ekmek namına ne bulsa aldı. Ertesi sabah bir baktım, benim tam buğdaydan yiyor. Napıyorsun, dedim. Kendi ekmeklerini yesene. Benim tam buğday daha güzelmişmiş.

Hayır, dedim. Kendi ekmeklerini ye. 5 kilo ekmek aldın. Buna sulanma. Şurda zaten diyetimde yazanlar etrafta olmadığından aç kalıyorum. Bir tanecik ekmeğim bari tükenmesin şıp diye.

Aa, bir baktım, arkamda Jelibon. O da yiyor tam buğdayımdan. Yese iyi. Döke saça mıncıklıyor. Ben ona mineralli vitaminli bebek ekmeklerinden alıyordum halbuki.

Jelibon’un son dönemlerdeki olayı sofraya sinsice yaklaşıp sofradan bir şey kapmak. Ne olursa. Kaptığı an ortadan kayboluyor. Bildiğiniz kapkaç. Kolay kapsın diye sofra kenarlarına kendi yiyebileceği şeyleri bırakıyorum. Bebek bisküvisi, ekmeği, erik, devam sütü gibi. Hem bir iş başardı sanıyor hem de yaşına göre beslenmiş oluyor. Ben böyle hesaplar yaparken Şövalye sen tut önünde ne varsa ver adama. Yese, ne ala. Yiyemiyor ki pütürüklü ekmek. Boğazının deliği ufak sanırım. Yutamıyor.

Dedim baba-oğul olayları beni delirtmek üzerine programlanmışsınız. Bir Allahın kulu da hayatımı zorlaştırmasa. Nerdeeee?

9 yorum:

Ruty dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ruty dedi ki...

Bu diyet olayi cok fena ya. Benim de bir kac hafta sonra takim elbise giymem gerekecekmis, bir gunluk ozel bir olay. En son 7-8 sene once giymistim. Dolabimda bir Altinyildiz, bir de Park Bravo takim var. Her ikisi de cok iyi durumda, yepyeni gorunuyor. Ama pantolonlari kicima yapisti. Nasil giymisim bunlari zamaninda, hic anlamadim. Ceketleri hala bol bol oluyor ama. Klasik armut tipi tabi.

Yeni hedef: takim elbiselere girecek kadar zayifla. Muhtemelen 1 yil diyet yapsam gene de ulasamam, ama olsun..

Yesim Arpat dedi ki...

Ben artik takim elbise falan giymiyorum. En guzeli normal elbise. Totoya yapismiyor. Gomlek utule derdi yok. Pufur pufur hava da aliyor. Hem de $Ik duruyor. Straplez falan degilse yaglari da gizliyor.

Ruty dedi ki...

Hem elbise dedigin iki kilo alsan da uzerine olmaya devam eder! Iyi fikir.

Bu blogun tipi degismis.. Somon rengi falan. Slick ama biraz girlie bisiy olmus. Mixed feelings, mixed feelings...

Yesim Arpat dedi ki...

Blogger'In yeni sablonlariyla fantezi yaptim. Hani 'calakalem' yaziyorum ya, ondan not defteri kagidina yaziyormusum gibi yaptim. Bir uyum cabasi, sorma.

Ama sanki benim de gozlerimi yordu bu hali. Sanirim arka fonu duz bir sey yapacagim.

Yesim Arpat dedi ki...

Yahu Ruty. Sen acaba farklı mı görüyorsun blogu? Somon diyemem çünkü bunun rengine??

Gamlı Baykuş dedi ki...

bence de somonun piştikten sonraki rengi gibi evet:)
sen mi başka görüyosun acaba? küçük canavarına bissürü doğum günün kutlu olsun öpücüğü gönderip bölgesel zayıflama konusuna değinmek istiyorum sevgili hafiye, indeed, tam da söylediğin gibi bölgesel zayıflama diye bişey yok. kilo verdiğimiz zaman tüm aynı oranda veriyoruz ama yağların dağılımı kişinin hormonal denge(sizlik)lerine göre değişiyor, mesela benim tsh ım fazla, yağlarım erkek tipi göbekte birikiyor, benden daha normal daha şanslı kadınlarda östrojen fazlasıyla basen ve popo oluyor falan filan. Ancak spor ile sorunlu bölgedeki kaslar daha yuvarlak, daha derli toplu hale geldiğinden, deri de daha gergin görünüyor ve bu da sanki orada bölgesel bir zayıflama olmuş gibi algılanıyor... evet. bu konunun uzmanı sayılırım. (sporun diil yağların)

Adsız dedi ki...

Bolgesel zayiflamaya inanmazdim. Gozlerimle gordum. Yakin bir arkadasimin koca poposu, eridi gitti. Heryeri eridi, evet, ama oran da degisti. Poposu o kadar minik ki simdi, her goren sok geciriyor. Tabii ki diyetle degil, sporla. 2 sene boyunca her gun spor yaparak basardi, yani popo kaslarini guclendirerek.

Su anda gobegimin dev gibi buyumesini, kosunca hoplayip ziplamasini dehset icinde takip ediyorum. Yapacak baska bir sey yok. Demek dogurunca da, mayali hamura donecek. Oh ne guzel.

Ruty, kesinlikle elbise diyorum. En sik, en kolay.

Son olarak da, blogun yeni halini begenmedim. Kotu degil; ama eski hali daha guzeldi. Eski hali dumduzdu, ben oyle seviyorum. Ne kadar az alengirli, o kadar iyi.Rengi bana da somon gorunuyor, size nasil gorunuyor? Dak

Yesim Arpat dedi ki...

Ay ne somonu, deli olucam. Sari defter yapragi fonum. Ama neyse ne, degistiricem tez zamanda.

Ruty gel sana burdan elbiseler alalim biz. Hem fiyatlari makul hem de cok chic seyleri bulabiliriz.

Gelmeden 1-2 hafta evvel de trendyol"a falan bak. Begendiklerini alalim.