Perşembe, Ağustos 07, 2008

Yaz Günü

Gece gündüz çalışınca insan boş vaktinde de huzursuzlanıyor. İnsan’dan kastım ben yani, Hafiye. Bugünlerde etrafımdaki herkes işkolik. Etrafım küçücük olduğundan tabii herkes demesi kolay bana. Bir yanda boşalmış bir İstanbul var. Göz bu, görüyor. '45 dakikalık işe gitme yolculuğum 25 dakikaya indi' konulu sevinçlerim üç gün süremeden E5’te ve TEM’de haldır haldır yol çalışmaları başladı. Azalan araç adedi daralan yolda kalınca nette yine aynı kaldık.

İşte geçen 12 saatlere yolda geçen 2 saati, uykuyu, yemeği, kişisel temizliği falan da katınca gün bitiyor. Yaşamadığım için anlatacak şeyim de olmuyor. Bu tam gaz konsantrasyonuma ekşiyen aksilikler yok mu sanıyorsunuz? Hayır. İnsana sadece çalışmak ve başka bir şeyle ilgilenmemek de nasip olmuyor. Burada ‘insan’ yine ben.

Bu yaz sularımız kesilmedi heyoo, derken iki gün üst üste sular kesildi. Yani kovadan tasla dökünerekten yıkanmak mümkün. Soğuk su bana tomas. Yurtlarda ve altyapısız evlerde az oturmadık. Şövalye gibi paşa torunu diiliz biz. Ama o, yani Şövalye, mızıl da mızıl, mızıl da mızıldanırken çeşmelerden çok ben kurudum. Suyu akmayan eve çok kira ödüyormuşuz da, hepsi benim yüzümdenmiş de. Hödö hödö höö de.

Evi ben tuttum diye ben suçluyum yani. Ama evi tutarken ben bekardım efendim. Kendime göre tuttum. Sen de yanımdaydın. Hadi ben çok Amerikalıydım o zamanlar, sen doğma büyüme o semtin çocuğuydun da, yardımcı da olasın vardı madem, sorsaydın ya yazın suları kesiliyor mu diye. Böyle bir soru aklımıza mı geldi? Yoo. Böyle bir kuraklık ihtimali mi vardı ki o zamanlar? Konjonktür değişti işte. Diyelim, bir daha ev bakacak olsam doğalgaz faturası ne kadar geliyor, çatısı, penceresi akıyor mu, suları kesiliyor mu falan diye sormayı öğrenmiş olayım bu tecrübeden. Sanki sorsam emlakçı doğruyu söyleyecekmiş gibi. Neydi yani çaresi? Neyi yanlış yaptım ben? Hıı? Ne ders çıkarmalıyım bundan?

Dayanamadım, Düella’ya kaçtım. Gece saat bin olmuş. Düella da benden meşgul. Telefonda birilerine iş yağdırıyorken banyomu yapıverdim. Çıktım, biraz kocamı çekiştirdim. Rahatladım. Ben ordayken sular gelmiş, kocam yeniden Dr Jekyll olmuştu.

6 yorum:

Duella dedi ki...

haha, aklıma klima aldığınız günlerdeki havanız geldi. nasıl da böbür böbür yapmıştınız. bizim pansiyon daha havalı filan triplerine girmiştiniz. yaz bitip de klima sipariş etmenin klima taktırmaya yetmediğini ortaya çıkınca da kös kös oturmuştunuz aşağı:) ayda bir banyo yapmak için ne zaman kapıma dayansanız, aklıma hep o havalı günleriniz gelir. için için gülerim:)

çok şükür hala mahallenin en iyi pansiyonu biziz efenim! su da bizde, hava da:)

farawaysoclose dedi ki...

sevgili hafiye, konuyla alakalı değil ama, şu spotları nasıl değiştirmiştiniz?
banyodaki 1 aydır yanmıyor (Allah'ın sopası yok!), nasıl değiştirildiğini bilmiyorum.

Hafiye dedi ki...

Çağırıyorsun elektrikçiyi, geliyor yapıyor. En temizi o.

Sen gidip ampul alıp takmaya kalkıştığında tesisat sorunu çıkabiliyor. Bu minik ampüllerin ucuna bir de minik regülatör gibi bir şey takılması gerekiyormuş. Yoksa yurdumun altyapısı bozuk apartmanlarının elektrik akımı bu spot denen batı icadı şeyi anında veya çok kısa sürede patlatıyor. Elektrikçi şıp diye yapıyor. Öyle pahalı bir zımbırtı da değil.

Ali dedi ki...

siz sonunda kemerburgaz'daki kucuk amerikaya yerlesip kurtulacaksiniz bence. hic sevemedim ben oralari ama sanirim istanbul'da duzgun bir mahalllede yeni bir evde oturup da dunya para vermemenin tek secenegi boyle dagbaslarina kacmak. bu sehri yonetenlerin plansizlik, beceriksizlik ve capsizligina yillardir sovuyorum ve sirf bu yuzden bu sehirden vazgecmek uzereyim.

bunu birakalim da gecen cumartesi cok guzeldi her sey icin tesekkurler!

Ruty dedi ki...

Hah ha!! O klima gunleri sahaneydi valla! Hafiye'nin klima aldim boburlenmeleri uzerine ben Pansiyon II'de ayirtmistim yerimi o yaz. Sonra gittim, duvarda koca bir delik, klima yerine.. ustelik elektrik varsa su yok; su varsa elektrik. Ikisini birden goremedik bir turlu:)

Yine kos kos orijinal Pansiyon'a artik!

farawaysoclose dedi ki...

çok sağol, evet o spotların bir tek ampülleri değişmiyor, arkası filan hepsinin değişmesi lazım namussuz şeyler. şimdilik 1 spot zaiyatım var, biraz birşeyler daha bozulsun, elektrikciyi çağırayım :)