Salı, Eylül 26, 2006

Javalı Günler

Hata yaptığımın farkındayım. Java'yı evime aldım. Evsiz ya hani. Atılmaktan kovulmaktan bitap düşümüş. Besle kargayı, oysun gözünü; sen tut, Şövalye'yi de gaza getirmeye çalış. Tembelliğe övgü nameleriyle. Kırkından sonra çok zengin olduğunda çıtır mankenlerin üzerine atlayacağı hayalleriyle. Kıstırdım Şövalye'yi mutfakta. "Hmmm. Bak bozuşuruz, ha", dedim. "Dinlemiceksin onu". Dinlemicek. Benden de güzeli olamazmış zaten. Şövalye bazen gaz alırken abartabiliyor mu, ne? Bir mavi boncuk furyası.

Şövalye'yi yemek almaya gönderdik. Hayret ki Java tok. İftar yapmış yeni. Hala oruç tuttuğuna inanamıyorum. Galiba para harcamamaya odaklı bir aktivite oruç onun için. Hayrı sevabı yakıştıramıyoruz ya ona. Neyse işte Şövalye gider gitmez de atladı.

Java: Süper çocuk bulmuşsun. Çok efendi.
Hafiye : Valla öyle. Tahtaya vur. Tık tık tık.

Vakit ilerledikçe Java abarttı da abarttı. Ne şanslıymışım da. Ne ballıymışım da. Hep ama hep bunu duymaca. Hafiye'yle alıp verilmeyen nedir? Ne balı yahu? Hayır, ben şükürdar bir insanım. İş bularak dönmenin güzelliğini takdir ediyorum her dakika. Ama bana bal atan Java ben kendimi bildim bileli yatıyor. Üstüne üstlük aklı başında ve güzel de olan sosyete dilberleriyle çıkıyor. Oysa "ballı" ilan edilen Hafiye senelerce üç kuruş maaşa en zor işleri yaparak, dünyanın en arıza adamlarıyla, paralarını çaldırarak, tepesine çakılarak, evi soyularak, aşağılanarak, beli kırıldığında dahi yalnız malnız ağlaya uflaya yaşadı. Şu anda da ne geliri ultra prima ne de Şövalyesi Sabancı'nın torunu Brad Pitt yani. Yani öyle, "kendi halinde" algılansın lütfen artık. Ultra prima Pitt falan olsun istemem zaten. Şu günlerdeki huzurum yeter. Banu yüzüme yansıdığını söyledi. Huzurun yansır hali DE varMIŞ.


İşe güce bir dolu kulp takılır; ne iş olsa takılır. Şirket mirket tuhaf çelişkileri hayatın zaten. Ama hayır, Şövalyeme laf yok. Herhangi bir şeye referanslayamam. Nazar değdireceksiniz, yahu. Bakın, şuraya yazıyorum. Bu çocuk kaçarsa arkadaşlarım yüzünden kaçacak. Milletin tacizinden ve bana dair arızaların 'ho ho ho' diye anlatılmasından.
Oysa o beni prenses, peri sanıyo!
Bozmayın, yahu.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ammman saldırganlık olarak algılanmasın DA, neden çoğu yazımızda güzelliğimizin altı çizilir, merak ben

Adsız dedi ki...

ya sen ne goy goycu bi insansın... bi gece kaldık bin pişman olduk yahu... hayır hiç bişeye yanmam da yağlı ballı amerikan ruyasını memleketim insanının yaşam mucadelesiyle kıyaslarsınız ya ona fena bozuluyorum... dişimizle tırnağımızla kazıyoruz kızım biz burda... neyse sovalye'yi sevdim iyi çocuk gerçekten, onun hatırına uzatmıyorum yoksa bilirdim ben sana yapacağımı...

Onur dedi ki...

Sen onun seni prenses/peri sandigini saniyorsun belki de. Bence o gayet farkinda ve oyle seviyo.

sosyetik dilber ;P dedi ki...

Allah akıl fikir versin şu Java'ya...
Doğru ya...Kendisi yillardir el, et, tırnak demeden kaziyor.... oyle ki Bizans'tan kalma anıt mezarlara erisecek bu gidisle... Zengin olacak, hatta mankenlerle fink atacak...