Çarşamba, Eylül 19, 2007

Seyahat Sıkıntısı

Magrip’ten direk Kuzey Almanya’ya geçtim. Sıcaklığın 30 derece düştüğü yetmiyormuş gibi dökülmüş yaprak tozlarından yeni bir allerji krizine tutuluyordum ki hap destekli uykulu dönemi tercih ettim. Buraların anlatılacak bir yanı yok. Mal toplıycaz diye çıkarttı patron fazlalıkları bavuldan. Yanımda sadece bir hırka var. Yüzde yüz yün ve kalın olmasına rağmen ısıtmıyorken, etraf da vinçlerden, çok dakik trenlerden, gri gökyüzünden ve uyuz Almanlardan ibaretken haliyle uyumayı dolaşmaya tercih ettim. (Bkz. Otel odamın darlangaç manzarası)

Magrip’te başarılı yemek yoktu. Yani sen Arap ol ama mutfağında soslar, baharatlar, salçalar olmasın. İki tane domates doğranmasın. İnanılır gibi değildi. Zaten global sermayenin yeme içme kısmına karşılarmış. Uluslararası fast food zincirleri yok. Tuzsuz iki dilim ekmek arasındaki köftemsiden ibaret hamburgere talim. Almanya da kendi mutfağından ibaret olsaydı midem de kulak-burun-boğaza dahil olup ek bir krize sebep olabilirdi ama Allahtan Çin'i var, Japon'u var, Big Mac'i var. Hepsinden önemlisi dönercileri var. Seyahat süresince yemeklerden zerre zevk almayıp açlık giderme namına patates kızartması ve burgere verince bünyeyi kilo da aldım korkarım. Pantolonumun beli sıkmakta. Bari kebapla, börekle, muzlu ruloyla alsaydım ya şu kiloları anıyla şanıyla.

A bir de en büyük sıkıntım su. Bir litre pet şişeye 5 yuro ver ver, nereye kadar? Gazsızından bulmak sıkıntı zaten. Restoranda kafede su istediğinde de çalkalamalık miktarda ama çok havalı İtalyan markalara sofistike kokteyl parası kadar bayılmak gerekmekte. E, dedim madem. Ben de musluğa dayarım avucu. Avuca dayarım ağzı yani.
Hani o kadar bezmişim ki yemekten içmekten bile bahsettim. Olacak şey değil.

3 yorum:

Murtaza dedi ki...

Insan kendi eglencesini yaratir hafiyecim.. oturup baktin mi webden buralardan ne varmis, eksisozluktur, wikipediadir ne demis... oyle "odanda otur, soslu yemek agzina dus"... yok. tembel seyyah olmayalim.

Adsız dedi ki...

Ooo, Alman yemekleri cok guzeldir bir kere. Sen de yani vejeteryan olsam anlarim da. Adamlar, patatesi tereyagiyla, kremayla, ispanakla bir pisiriyorlar, baliklari var, hic bir sey bulamadin Nordsee'den tutsulumu, bugulama mi, tereyaginda kizarmis, izgara mi, ne cesit istersen balik var. Sonra sosisleri var, cesit cesit, etleri var, nefis pastalar, kekler, tartlar var. Simdi mevsimi, her yerde murdum erikli tart satarlar. Guzel guzel biralar, saraplar var. Dunyanin en iyi ekmekleri var. Hic rakibi yok bu konuda Almanya'nin-ekmek konusunda. Ha cesit cesit cukulata, abur cubur var. Hatta seviyorsan, igrenc donutlarin anavatanidir Almanya. Her markette 150 cesit Avrupa peyniri var. Kahveyi de -Italyanlar'dan iyi olmasin- guzel yaparlar. Hem suyu marketten alirsan, litresi 20 Cent. Ayrica, Avrupa'nin en ucuz yemeklerine sahip. Ama evet, kafelerde anlamsiz fiyatlarda su, sinir bozucu. Seni arastirmaci gazetecilige davet ediyorum. Almanya'ya gidip habire doner yiyen Turk klisesine uymani esefle kiniyorum. Havasi berbat, ona diyecek bir lafim yok. DAK

kubilay dedi ki...

Alman yemeklerini bilemiyorum, Almanlar da pek yemiyorlar gibiydi, ortalikta bol bol Cin yemegi, Italyan pizza ve Turk doneri vardi, 10 yil once.

Ekmeklerini ben de cok sevmistim. Ayrica biralari da cok guzeldir.

Denemek istersen ben Almanya'da aldigim beyaz peyniri de sevmistim.

Suya Turkiye'de Akmerkez'de kac para veriyorsun ki? 5 euro az degil ama sirket odemiyor mu bunu?