Pazartesi, Ağustos 02, 2010

Bebek İçin Alışveriş

Bebek alışverişini de oflaya puflaya tamamlama peşindeyiz. Birçok şeyi Yeğen Şövalye’den devraldığımız için aslında sarf malzemelerinden, kişiye özel şeylerden başka bir şeye ihtiyacımız yok. Ama bazen o kişiye özel şeyler günlerce insanı dükkan dükkan sürükleyebiliyor.

Mesela düdürükten bir emzirme sütyeni. Hepsi ful destekleyiciymiş de efendim. O yüzden ta boğazına kadar kapalı. Yakası bağrı açık bir şey giymek mümkün değil. Askıları desen 10’ar santim kalınlığında. Bir de çirkinler. Bildiğin çirkin. Hem çok penye hem çok çirkin. Az biraz hadi belki olur dediklerimin de bedeni yok. Bütün var olan bedenler dev bedenler. G cup gördüm geçen gün. İnanamayıp açıp baktım. Hala şokundan kurtulamadım. JJ bile varmışmış. Oysa erkek geyiklerinde bile DD’nin üstünü duymamıştım ben.

Cadde’deki Mothercare’de giyinme kabinleri bebek bakım odasının içinde. Orada sütyenleri denerken birkaç kadın da bebeklerini emziriyorlardı. O yumurcakların emerken çıkardıkları sesler çok komikti. Sanki çölden taze kurtulmuşlar da kafalarına damacanayla su dikmişler de 30 saniye içinde içtiler içtiler yoksa günlerce yine su yok gibi bir durum vardı. Ama annelerin seslerini beğenmedim.

Fiks soru bebeğin kaç aylık olduğu. “Bizimki daha aylık bile diil. 20 günlük” dedi annenin biri. Öbürü ‘aaa’ dedi, kınar tonda. 20 günlük anne, bebeklerin bağışıklık sistemi güçlenmesi açısından erkenden sokağa çıkarılmasını savundu. Ama savunma derken analitik falan değil. Karşısındakine uyuz oldu. Duygularıyla cevap verdi. Sözlerle itiştiler. Sonra sıra birbirlerinin kullandıkları bebek arabalarına geldi. Biz üç tekerlekliden memnunuz. Yok biz değiliz. Ama bizim orda kaldırım çok da yok da. 20 günlükken dışarı bebeğini dışarı çıkardığı için kötü anne olduğunun ima edildiği annenin intikam dolu ‘siz de yanlış bebek arabası seçmişsiniz’ karşı imalarından geçilmedi ortalık.

Ya ben yarın bir gün bu bebek odalarında otursam duvara doğru döner otururum heralde. Bendeki yabanilik zaten had safhada. Tanımadığım insanlarla small talk yapmayı da beceremem. Anneliği meslek edinmiş tiplere de uyuzum. Herhangi bir şeyi meslek edinmiş ve aklını fikrini bana ben sormadan iletmeye kalkışan tiplere uyuzum. Kaldı ki ben de bayılırım akıl fikir vermeye ama bebek/çocuk yetiştirmek o kadar değişken, o kadar kişisel bir şey ki, bu konuda atıp tutmak mesnetsizlik olur.

Çocuk büyütmek ne derece kişiselse doğmamış bebeğin huyu suyu ve bünyesini bilmemekten dolayı bebek alışverişi de o derece mesnetsiz. Bir kere daha anne olmadan anladım ki bebek milletinin neyi seveceği, neye ne tepki vereceği belli değil. Bin değişik yerden bebek alışveriş listesi geldi bana. Yardımcı olmak isteyen iyi niyetli insanlar, ne güzel. Listenin yanına her ürüne dair yorumlarını da yazmışlar. Ben daha birbiriyle çelişmeyen liste görmedim. Kimi zırt emziğine mutlaka derken öbürü asla diyor. Kimi ev tipi titreşimli ana kucağına övgüler dizerken kimi ana kucağı çok fena en iyisi salıncak diyor. O yüzden ben de diyorum ki biz bir şey almayalım. Kızılderililer gibi bebek doğunca huyuna suyuna göre bir isim verelim, eşyalarını da ona göre alalım.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

1. Almanya'dan bir sey istiyorsan, hemen haber ver bana.


2. Herkes cocuk yetistirme uzmani anasini satayim. Oyle yapma, boyle yap, sunu al, bunu bik bik et. Aaa bu cok yanlis, kinar bakislar, laflar. Benimki 10 aylikken sunu yapti, sizinki daha yapmadi mi, cik ciklar. Yap kendi cocuguna ne yapacaksan, karisma millete. Ben yaziyorum suraya, benim cocugum olursa, 5 aylik cocuga kitap mitap okumam. Isim gucum yok, onunla mi ugrasacagim? Bu yuzden de kitap dusmani olacaksa, liseden terk olacaksa olsun. Anamiz babamiz bize kitap mi okudu? Yeni dogan cocuk evden cikmayacaksa, ev hapsinde mi kalacagim? Cikarim, cikaririm, millete ne ya? Boyle insanlar yuzunden insan cocuk dogurmaktan soguyor.

Dak

Gozde dedi ki...

Nasıl yani, çocuğun adı Gözde olmayacak mı? Doğunca karar verilmez, siz şimdiden Gözde'de anlaşın :) Zaten 1980-1995 arası bizim isim peak yaptı şimdi kimsede yok. Bak değişik olur. Derin, Efe, Ege, Nil, Nisan, Kayla vs koyarsanız okulda 500 kişiyle pişti olur. (End of Gozde propaganda:))

Hafiye'cim emailini bugün gördüm! Hafta sonu ariycam hamilem benim!

Muah!

Hafiye dedi ki...

Amanın Köstem benim.
Özledim şekerim. Yazlıktasındır buralara gelmiyorsundur diye de ilişmedim.

'Gözde' pek erkek ismine uygun değil sanki yahu? Biz Jelibon'a klasikleşmiş ama kulağa modern de gelen ve de global ortamlarda rahat etsin diye Türkçe karaktersiz bir isim takıcaz. Şimdi açıklamıyım bu ortamda.

Gozde dedi ki...

Haha, ben de yazdıktan sonra "ulen bu erkek diil miydi?" dedim ama edit yok bloggerda.

Tabii tabii çocuğa Türkçe karakterli isim koyup hayatını kaydirmayın. Senelerce Gazda, Gadza , Gadzi diye okudular ismimi gevurlar.

Açıklama ismi, benim kaç ismim çalındı öyle. Gizli tutmak lasım, hiç beklemediğin bi anda yakınından biri çalıp çocuğuna koyuverir mazallah :)

melontheroad dedi ki...

En çok ihtiyacın olacak şeyi acikliyorummmm onden acilabilen penye gecelikler. Bu sıcaklarda her güne bir tane lazım. Bir de eve gelen giden olur gecelikle karsilayamam dersen aynı tip elbiselerden. Hastane çantana da sadece gecelik koysan yetiyor valla gerisi boş. Hepsi hastaneden veriliyor.
Baby blues denen seye de hazırlıklı ol beni kimse uyarmamıştı valla.

sign in felan erindim bu sıcakta dedi ki...

Mühür kırmak suç. Şövalyenin kafasını kırmak caiz. Avukat eşe-dosta güvenip de suç işlemesin...

Hafiye dedi ki...

Melocum, bende şimdiden blues başladı. Hala boş evde oturuyoruz. 1 aydan kısa bir süre içinde eşyalar gelecek, bebek gelecek, bakıcı gelecek, annem gelecek, ben 5 ay evde olucam. Devamlı mıkırdanan bir bebek olacak. Annemle devamlı kavga edicem. Bu kadar çok değişikliği benim bünye kolay kaldırmaz. Önden önden depresyona girdim bile.

melontheroad dedi ki...

Zaten önden geliyormuş bu meret de ben anlamamışım,kömüş kömüş yatmışım son haftalarda.
Hoş anlasam ne yapacaktım,vazmıgeçecektim:)
Neyse sen bir gömlek daha bilinçlisin benden hadi hayırlısı:)
Bak gene uyanıyor eşek sıpası.

Bebek İçin Alışveriş dedi ki...

http://bebekicinalisveris.com sitemiz annenin ve bebeğin, doğum öncesinden başlayıp, 4-6 yaş arasına uzanan süreçteki tüm ihtiyaçlarını, kaliteli ürünler, güler yüzlü kargo, yüksek hizmet standartları, her bütçeye uygun hesaplı fiyatlar, sınırsız bilgi ve alışveriş sonrası desteği ile haftanın her günü hizmet veren güvenli bir internet alışveriş sitesidir.