Perşembe, Mayıs 04, 2006

Bana Mutluluğun Resmini Çizebilir Misin, Aylin?

Hıdrellez muhabbetini Pansiyon'dan duymuşsunuzdur. Bizim ailede lafı bile geçmezdi. Haberimiz bile olmazdı. Mahalleli falan da kutlamazdı. Çukurovalılar farklı ritüellerin takipçileridir zaten. Dinle imanla işleri olmaz. Kebap şenliklerinde, tantuni günlerinde, rakı-pavyon-nezaret üçgeninde eğlenirler. Hıdrellez hadisesini batıl insan Aylin'den de duyuyorum günlerdir. Küçük bir kızkenden beri gül ağaçları dibine dileklerini çizip bırakırmıs. Evler, arabalar, bahçeler falan dilemiş hepsi gerçekleşmis. Yine dilekler biriktirmis. Cuma günü onları da çizip bırakacakmış. Bana da dedi, sen de çiz diye.

Hafiye: Cuma gecesini Atlantik üzerinde geçiricem ben, Aylincan. Buradan gittiğimde Cuma öğlen olacak. TR'ye indiğimde de Cumartesi öğlen olacak. Kaçırıcam. Hem Hızır beni yerde bulmadı da havada mı bulacak, allasen. (Neden Bütün Arızalar Beni Buluyor kitabımı göstererek)
Aylin: Olsun, sen abdest al. Çiz bir kağıda. Ben senin yerine niyete dururum.
Ogün: Abdest almayı biliyor musun? Üç sağa üç sola..
Hafiye: Teoride bomba gibiyim. Biliyoz tabe. Ne çizicem Aylin?
Aylin: İyi bir koca, iyi bir iş, janjan araba, janjan ev...

'İyi koca' nasıl resmedilir Aylin? Ya 'iyi iş'? Ben bunları söyledim söyledim, eğlendim. Çizdiklerime dikkat etmemi, eciş bücüş çizersem eciş bücüş bir adama karı olabileceğimi söyleyip beni korkuttu. Hatta belki bir dergiden kesilebilirmiş jön adam resmi, iyi koca sembolü olarak Hızır'a 'aha bundan' demek icin lakin derginin arka yaprağında bişi olmamasına dikkat edeymişim. Hızır karıştırabilirmiş belki. Birbirimizle kafa buluyoruz.

Bu iyi koca, iyi iş resmine taktim ben. Sağa sola danıştım. Bir arkadaş söyle resmedebileceğimi söyledi:

İyi iş için banknot (ekonomik mutluluk) ve bir durgun su birikintisi (huzur) çizeceksin. Bir tane de şişe çiz, içinde not olsun şişenin. Romantik sevgili çıkar şişeden. Bir tane motorsiklet çiz. Çılgın sevgili de motorla gelir. Bir tane de göbekli, elinde T-cetveli olan gözlüklü bir adam çiz. O da iyi koca olur, takılır. Çocuklar çiz. Hangi sevgiliye benzesin istersen onunla arana çiz. Yani hepsi sana kalmış.

Tabii ki erkek cinsinden olduğu için arkadaş birden fazla adam resmettiği bir yana 'çirkin ama zeki' adamların iyi koca olacağı klişesine düştü. Oysa biz ne çektiysek 'çirkin ama zeki' adamlardan çektik, o bilemedi. Hem hem kadınlar bu dediklerinin hepsini bir arada istiyorsa ne olacak o zaman?

Bu durumu işin uzmanı Aylin'e tekrar danıştım. O da resim yeteneksizliğimden korkup sen en iyisi yaz, dedi. En sağlamı o. Öyle yapıcam artık. Bu akşam iyi koca ve iyi iş kompozisyonu yazmam gerek. Eksiksiz olmalıymış yalnız. Ne eksik olursa oradan patlamasın diye. Demirden mühürlü bir tarif gerek. Bavul toplama işleri arasında bir de mektup çıktı Hızır'a. Hadi bakalım.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Malum Cankkale'liyiz bizde kutlanir hidirellez. Canim annem butun gun hidirellez diye gezmis, dolasmiis gece doguma girmis, bendeniz dogmusum 7 Mayis'ta sabaha karsi, annem hep sansli cocuk oldugumu soyler o yuzden. Hersene cizer, agac altina gomer. Elele tutsan cop adamlar, cop kadinlar, yanlarinda cop cocuklari ve arkada guzel evler, arabalar. Annem de hep ise yaradigini soyler. Ben hic gommedim simdiye kadar ama bu sene yapsak mi acep? Simdi cuma gecesi mi gomuyoruz cumartesi gecesi mi? Hidirellez 6 Mayis, o zaman cuma gecesi gommek lasim. Cikip agac mi ariycaz :-))
Goste

Hafiye dedi ki...

Sen bir Jake resmi yirt dergiden. Altina da anlayisli, efendi, deger veren, yardimci, saygili, sevgili, parali pullu felan yaz, Aylin'e ver. O halleder. Bu aksam getir, Aylin de bende olucak zaten.

Hidrellez cocugusun, hakkaten ya. Diyorum ama ben hikmetini bilmiyorum, bizde kutlanmaz ama hayirli bir sey oldugu kesin artik :)

Adsız dedi ki...

Ulen yine unuttum ya!Bu sene de kocasiz kaldik :PP Jake'cigim daha cok kucuk zaten bir iki sene beklemek lasim :-))

Cozie Ozie dedi ki...

BU YAZI SUPER!!! Cok guldurdun beni Azzzlicim, Allah da seni guldursun. Annemin telefonda dedikleri yankilandi kulaklarimda. Ben tabii eve gittim, soylenenleri unuttum, evleri, paralari, isleri, karilari, kocalari cizmeden yataga kondum! Neyse annem sagolsun, bizim hepimiz icin dileklerde bulunuyor.

Aglarsa anam aglar! :) Mucks, O!