Cuma, Ocak 26, 2007

Tartı Telaşı

Düella'ya oturmaya gittik bir akşam. DVD'lerini seyrediyoruz işte, ne akşamı, gece olmuş. Ara verdik, banyoya gittim. A, bir baktım tartı. Her gördüğüm tartıya çıkarım ben. Yalnızsam tabii. Özellikle misafir olduğum banyolarda bulduklarımı hiç atlamam. Önce bir ayak hareketiyle bulunduğu kuytudan ortaya doğru iteler, sonra da üzerine yavaşça çıkarım. Hop diye çıkarsam fazla tartar diye korkarım. Çıktım işte Düella'nın ablasınınkine de öyle. Şok şok şok! 67.7'den 68!

Anneciiiiiiim! Diye bağırdım istemsiz. Hemen bir koşu içerden Şövalye'yi getirdim. O sıskalığıyla meşhur ya hani. Onu da çok tartarsa anlıycaz ki bozuk. O zaman rahat edicem. O da çıktı üstüne. Şok şok şok! 87!

O bir yandan ben bir yandan isyan ediyoruz. Evdeki tartıda ben 63, Şövalye 82 çekmekte çünkü. Hadi bugün akşam olmuş, şişmişiz, çok yemiş, çok içmişiz desek bile 5 kilo fark çıkmaz! Hadi ayın sonu olmuş, su tutmuşum kandırmacasını da ekliyim. Yine olmaz.

Düella acı gerçeklere davet ediyor bizi. O da istemezmiş böylesi rakamlara şahit olmayı ama gerçeklermiş ve acıtırmış. Sonra isyanı bıraktık, filme devam ettik. Önümden kareler, içimden liste liste diyet menüleri akıyor. Kendime de kızıyorum. Ulam, Amerika'da yedi sene o kadar kukinin, donatın içinde kilo almadın. Burda hemen cortladın. Amerika bitti disiplin gitti. Bir de o kadar spor yapıyorsun. Yapmasan ne olacaktın. Şişko.

Şövalye de huzursuz. Üstünü boş bırakmadık tabii. Yürüdük. Ben sadece tanıştığımızda 74 kilo olduğunu, beş ayda 13 kilo almış olduğunu söyledim. Bu ivmenin burda sonlanmasının iyi olacağını, aksi takdirde hızla bir tonton ailesine dönüştüğümüzü söyledim, bıraktım. Düella'nın baskısı daha psikoloji çökerteden cinsten oldu. Bütün erkekler manita bulunca salarlarmış zaten. Bizimki güya o kadar outdoor sportif dağcı gezginmiş ama tutmuş sonunda bir pansiyonda göbek büyütmüş, olmuş muymuş. Şövalye benden iyisini bulamazmış. Ama bu göbekle şansını zorluyormuş falan filan. Bir beş dakika geçti geçmedi, adam kalktı banyoya gitti. Ah, dedim. Kesin tartılacak. TV'yi kıstık. Sustuk. Banyo seslerine kulak kesildik. Sifonun ardından tartının itelenirken çıkardığı sürtünme sesini işitir işitmez kahkahalarımız deprem oldu. Şövalye döndüğünde bizi aşırı kıkırdamaktan yerlerde yuvarlanır buldu.

Kilolarıma bahane bulmadan bırakamam elbet. Devamı var bunun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de bir tarti aldim gecenlerde, ama kesin bozuk, kesin yanlis tartiyor!
Sunu farkettim ki yas 30u gecince onceden gymde harcadigin enerjinin iki katini harcamak ve onceden yediklerinin yarisini yemek zorundasin ayni kiloda kalmak icin. Ne adaletsiz dunya.

Adsız dedi ki...

Acikcasi be sizi cok daha genc ve ince bir bayan olarak hayal etmistim daha once yazdiklarinizdan dolayi. Biraz hayal kirikligina ugramadim desem yalan olur simdi. Sizi yargilamiyorum ama bayanlarin belli bir ysatan sonra ve sevgili bulunca salmasi konusu beni rahatsiz ediyor. Iliski rahatlastikca, kendini birakip, annelerine donen kiz arkadaslarim yuzunden yakin iliskilerden sogumaya basladim. Biz erkekler de bu konuda elbet kusurluyuz, ama kadinlar sevgili bulmadan once cok bakiliyken, sonra ani bir degisim geciriyorlar. Bunu da hic durust bulmadigimi belirteyim. Ayrica, neden sitenize bir resminizi koymuyorsunuz? Bizi sizi hos bir bayan olarak hayal edelim, diye mi?

Adsız dedi ki...

hafiye'anim,
hadi bakalim, okur mektubuna cevap ver. niye resim mesim yok. In misin cin misin, nesin cik ortay gorelim...

Yesim Arpat dedi ki...

Bu okurun beni tanıdığına kalıbımı bastığım için resim mesim yok. Beni tanımayan beni okumuyor zaten. Allahım, şöhretten başım mı döndü ne?

Adsız dedi ki...

a ne uyuz yorumcularin olmus senin. bi de utanmadan resim isiyorlar.

Sohretin bedeli iste...

Adsız dedi ki...

Haf, hayirdir ne oldu? Son yazdiklarin silinmis. Halbuki biz nasil da egleniyorduk! Dak